More Website Templates @ TemplateMonster.com. August27, 2012!

Пројекти

Одржане трибине у Сакулама, Сефкерину, Баранди и Опову

У оквиру реализације пројекта “Ка унапређеној транспарентности и информисаности у општини Опово” током 16. и 17. априла одржане су трибине са грађанима месних заједница Сакуле, Сефкерин, Баранда и Опово.

 

 

Image002Пројекат “Ка унапређеној транспарентности и информисаности у општини Опово”Иницијативе младих Опово реализују у сарадњи са Центром за развој демократског друштва “Еурополис” из Новог Сада. Пројекат се изводи у оквиру “Програма подршке удружењима кроз доделу малих грантова” као једна од активности на пројекту “Јачање локалне транспарентности” који спроводе Београдска отворена школа (БОШ) из Београда и Топлички центар за демократију и људска права у сарадњи са Сталном конференцијом градова и општина, а финансира Европска унија и суфинансира Канцеларија за сарадњу са цивилним друштвом Владе Републике Србије.

Пројекат Иницијативе младих Опово има за циљ да, са једне стране, унапреди транспарентност у раду органа општине Опово, односно да унапреди ниво информисаности њених становника, са друге. Током спровођење пројектних активности чланови ИМО су заједно са представницима партнерске организације ЦРДД “Еурополис” били ангажовани на прикупљању података о раду органа општине, анализирали њену интернет страницу, Информатор о раду, као и друге релевантне документе, и одржавали сусрете са представницима општинских власти. Међутим, посебан значај за остваривање циљева овог пројекта требало је да има директан сусрет са грађанима општине, као крајњим корисницима овог пројекта. Из овог разлога, током 16. и 17. априла организоване су четири трибине са грађанима општине.

 

13043396_1579793445683154_1956688822606461076_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

13001113_1579793029016529_1798555758568728059_n.jpgУ суботу, 16. априла чланови пројектног тима из ИМО и ЦРДД “Еурополис” посетили су месне заједнице Сакуле и Сефкерин где су се сусрели са грађанима ових насеља. Испред пројектног тима на трибинама су учествовали Драгана Аврамовић и Јелена Марков из ИМО, као и Огњен Гогић из ЦДРР “Еурополис”, док су се у рад сваке трибине укључили и поједини представници Скупштине општине и Општинског већа. Будући да је за реализацију ових трибина пројектни тим добио подршку органа Општине као и Савета месних заједница, сусрети са грађанима Сакула и Сефкерина одржани су у просторјима месних заједница.  

13020425_10153610616371608_792864426_n.jpgПрва трибина одржана је у Саклуама. Насеље Сакуле представља најудаљенију оповачку месну заједницу која се налази на удаљености од 12 км од централног дела Опова где је смештена зграда општине. Отуда и није било изненађујуће што су највише заинтересованости за долазак и активно учешће на трибини исказали управо становници овог насеља. Како ће трибине и по осталим месним заједницама касније показати, основни начин на који грађани Опова долазе до потребних информација о раду општине и услугама које могу добити јесте директан одлазак у општину и разговор са запосленима. Становницима Сакула, као најудаљенијим од општине, самим тим информисање представља и највећи напор. Од окупљених грађана сазнали смо да у просторијама месне заједнице могу добити услуге матичара који ту ради два пута недељно (средом и петком у периоду од 7 до 15 часова). Исти матичар преостала три дана ради у месној заједници Баранда. Код матичара грађани могу да добију извод из матичне књиге рођених, овере одређене потписе и фотокопије и поднесу захтев за остваривање права на дечији додатак. Међутим, грађани су на напоменули да се код матичара најчешће информишу и о услугама које пружају други органи општине. Како су се сами изјаснили, грађани овог насеља сматрају да нису довољно информисани о услугама које могу добити у општини и о процедурама за њихово остваривање, првенствено о документацији која им је потребна, таксама које треба да плате, односно о року у коме су органи општинске управе дужни да им одговоре. Осим тога, грађани су нам скренули пажњу да се дешавало да им органи општине не издају потврду о пријему одређеног захтева на којој би био наведен број предмета и датум предаје. Трибини у Сакулама присуствовали су и члан Општинског већа Небојша Гашић као и Милорад Јешин, председник Савета месне заједнице Сакуле и одборник у Скупштини општине Опова. Господина Јешина грађани иначе могу да пронађу у згради месне заједнице сваког дана од 8 до 12 часова или путем телефона који, како су нам рекли, сви у насељу знају. Грађани Сакула су нам пренели и да ретко долазе од “Оповачких новина” које се у ограниченом тиражу штампају једном месечно. Један од закључака трибине био је да би било добро да се, као што је то на пример случају у полицијским станицама, на паноу у месној заједници поставе обавештења и упутства о свим најчешће траженим услугама које грађани могу добити у месној заједници и општини са свим потребним информацијама и контакт подацима. Пано се иначе налази прислоњен на стаклена врата и видљив је и са спољашње стране зграде, тако би грђани та упутства могли да прочитају и када месна заједница не ради. Трибина у насељу Сакуле је трајала дуже него што је то било очекивано и присуствовало јој је укупно 20 грађана, који су пристизали у различито време.

Image010

 
  13073007_10153610616856608_1154853903_o.jpg


 Након насеља Сакуле, чланови пројектног тима посетили су Сефкерин. Почетак трибине је мало каснио, будући да су се чланови прокетног тима задржали у Сакулама. Грађани Сефкерина су нам такође потврдили да немају навику да посећују интернет страницу општине Опово нити да се информишу телефонским путем. Када им је потребна било каква информација грађани Сефкерина такође најчешће одлазе или код матичара, који у овом насељу ради сваки дан, или у општину и на лицу места се информишу. Међутим, грађани ове месне заједнице су нам саопштили да су они углавном задовољни ефикасношћу органа општине у пружању информација и поступању по захтевима, тако да им одлазак у општину не представља проблем. Грађани овог насеља као и, како су нам рекли већина у људи у Опову уопште, навикла је да одлази директно у општину и да им службеници усмено саопштавају шта им је потребно од документације, у ком року се очекује одговор и друге информације. Изузетак који су истакли једино представља рад комуналног инспектора. Ипак, као и становници Сакула, ученици ове трибине су се сагасили да не би било лоше да све те информације буду и видно истакнуте на паноима у месној заједници или општини. Учесници трибине у овој месној заједници скренули су нам пажњу на једну изузетно значајну информацију која се, заправо, односи на све становнике општине Опова. Наиме, ради се о томе да за становнике Опова који су рођени након средине 70-тих година матична служба општине не може да изда уверење о држављанству. Када им је овај документ потребан, Оповчани морају да оду у Панчево или Глогоњ, уз сво додатно одвајање времена и путних трошкова које то подразумева. На трибини у Сефкерину присуствовало је 11 грађана овог насеља. Трибину су посетили и посланик у скупштини АПВ Предраг Гинцуљ као и чланица Општинског већа Опова Анка Симић Дамјанов.

13062912_1579793649016467_850837287621321137_o.jpgImage016У недељу, 17. априла одржане су трибину са становницима насеља Баранда и Опово. Са члановима пројектног тима који су чинили Јелена Марков, Драгана Аврамовић и Огњен Гогић, на трибинама су учествовали и члан Општинског већа Небојша Гашић и председник Скупштине општине Опово Драган Угринов. У насељу Баранда било је највише речи о информисању становника о услугама које могу добити у општини. Као и претходне, и ова трибина је одржана у просторијама месне заједнице. Будући да су трибини присуствовали и локални предузетници, речи је било и о раду локалне пореске администрације и огранку ПИО фонда. Грађани који воде приватне послове у већој мери су склони да информације траже на интеренту. Њихов утисак јесте да није једноставно дођи до потребних информацијама о услугама које их занимају на интернету због чега и сами често одлазе у општину, али су нам напоменули и да од службеника не успевају да сазнају све што их занима. Такође, као значајан проблем навели су и то што не могу да одгонетну шта је у чијој надлежности. Они су такође подржали идеју да се на паноима у месним заједницама и општини поставе информације, али су се заложили и за то да се унапреди интернет презентација општине. Осим тога, на овој трибини су изнети предлози да се отворе званични налози органа општине на друштвеним мрежама. Као јако позитиван канал информисања оцењено је интернет гласило “Глас Опова”. Трибини је присуствовало 9 грађана овог насеља. Трибину је посетио и председник општине Опово Милош Марков.

13010671_1579793289016503_7434158909880706038_n.jpgТрибина са грађанима месне заједнице оОпово одржана је у сали Скупштине општине. За разлику од претходне три трибине, на трибини у Опову највише речи било је о раду Скупштине општине и Општинског већа. Наиме, будући да су најближи самој згради општине, присутни грађани на трибини нагласили су да једноставно ступају у контакт и са службеницима општинске управе, али и са највишим функционерима попут председника општине и чланова Општинског већа. На трибини је наглашено да је председник општине врло пријемчив и да свакодневно прима грађане у свој кабинет без обавезе да претходно закажу термин. Окупљени грађани су углавном истакли да им углавном није познато да имају право да присуствују седницама Скупштине у својству јавности. Такође, грађани су се изјаснили да би волели да буде више информисани о раду Скупштине, као и о питањима која се налазе на дневном реду. Са друге стране, председник Скупштине господине Угринов истакао је да се пред свако заседање Скупштине информација о томе објави на “Гласу Опова” заједно са дневним редом. Угринов је указао да сваком заседању присуствује један број грађана. Он је нагласио и да грађани могу и да учествују у раду Скупштине, али да претходно морају да се најаве. Угринов је навео и пример петиције коју су током прошле године поднели грађани којима је дата прилика да своје захтеве образложе пред одборницима. Учесници трибине у Опову подржали су идеју да би органи општине требало да буде више присутни на друштвеним мрежама. Учесницима је и саопштена вест да ће од понедељка, 18. априла моћи да оверавају здравствене књижице у локалном огранку РФЗО који почиње са радом. Трибини је присуствовало 13 грађана.

 

13055316_1579793032349862_7318666551811537002_n.jpg13062288_1579793395683159_4121619304228106876_n.jpg  Увид који су чланови пројектног тима остварили током ових трибина наћи ће се у препорукама за унапређење транспарентности рада општине које ће бити упућене Општинском већу по завршетку пројекта. У наставку пројекта “Ка унапређеној транспарентности и информисаности у општини Опово” планирано је одржавањеобуке о проактивном информисању за запослене у општинској управи, као и остваривању права на слободан приступ информацијама од јавног значаја за представнике локалних удружења грађана и медија.